گروه وکلای مشهد

ارتباط با وکیل دعاوی دیه در مشهد

سالها تجربه در قبول وکالت پرونده های وصول دیه و آمار رضایت موکلین.

تحقیق، پژوهش و بررسی پرونده دیات توسط تیم مجرب وکلای مجموعه.

ارائه بهترین راه کارهای موثر و طراحی موثرترین مسیر رسیدگی به پرونده، توسط تیم وکلا و امکان استفاده از چند وکیل متخصص به صورت هم زمان جهت پیگیری بهتر.

امکان مشاوره تخصصی حضوری و غیر حضوری

امکان مقایسه حق الوکاله

امکان انتخاب وکیل

تخصص حقوقی

وکلای ما در اکثر دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی تخصص دارند

نتایج درخشان

صدها رای قطعی حقوقی و کیفری موفق

موکلین راضی

99 درصد موکلین از ما راضی بوده اند

دیه چیست

کیفر نقدی یا جبران خسارت مالی به نفع شاکی است. ماده ی 488 قانون مجازات اسلامی در تعریف دیه می گوید: «دیه مقدار مال معینی است و در شرع مقدس به سبب جنایت غیر عمدی بر نفس، عضو یا منفعت یا جنایت عمدی در مواردی که به هرجهت قصاص ندارد مقرر شده است.

در جرائم غیر عمدی روند رسیدگی کیفری به مطالبه ی دیه با شکایت شاکی اغاز می شود. در واقع شاکی برای مطالبه ی دیه بایستی یا از طریق دادسرا و یا مراجع انتظامی اقدام نماید. در صورتی که نیاز به وکیل دیه در مشهد دارید با شماره های بالای وبسایت تماس بگیرید.

در چه صورت مقدار دیه افزایش می یابد؟

افزایش دیه یا همان تلغیظ دیه در بعضی مکانها و ماه های حرام اتفاق می فتد. به این معنی که در صورت ارتکاب جنایت، یک سوم به مبلغ دیه اضافه می شود. در صورت اتکاب هر نوع قتل در ماه های حرام،دیه تغلیظ می شود.

در جرم قتل یا نقص عضو که به صورت عمد، غیر عمد، خطای محض و شبه عمد اتفاق می افتد امکان مطالبه ی دیه توسط شاکی وجود دارد..

دیه در جرائم عمدی

در صورتی که ارتکاب جنایت به صورت عمدی باشد ولی نتوان مجرم را قصاص کرد، مبلغی به عنوان دیه تعیین می گردد. هم چنین ممکن است شاکی و یا اولیای دم مایل به قصاص نباشند که در این صورت می توانند دیه دریافت نمایند.

دیه به چه جرائمی تعلق می گیرد؟

قتل غیر عمد ، اسیب به اعضای بدن که در نهایت باعث از کار افتادن یا قطع عضو شود. جراحت و خراش و کبودی ، از کار افتادن یکی از حواس پنجگانه و یا منافع اعضا .

میزان دیه در سال 1402

دیه کامل مرد مسلمان درماه های غیر حرام و عادی 900 میلیون تومان است که در ماه های حرام یک سوم به دیه کامل اضافه می شود و مبلغ آن معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان می باشد.

انتخاب بهترین وکیل دیه در مشهد

در صورتی که درگیر پرونده مطالبه دیه هستید ، بهترین وکیل متخصص دیه در مشهد آماده پیگیری پرونده شما می باشند. فقط لازم است با شماره های موجود در وبسایت تماس گرفته و موضوع خود را شرح دهید. تا پیگیری را ما انجام دهیم.

وکالت دیه در مشهد یکی از خدمات وکیل در مشهد توسط مجموعه گروه وکلای مشهد (زیر نظر مجموعه حقوقی دادیاران) می باشد. خدمات تلفنی و اینترنتی اینمجموعه به صورت ۲۴ ساعته بوده و کارشناسان ما همه روزه اماده پاسخگویی می باشند.

نظرات موکلین
همکاران ما

همکاران ما در زمینه وکالت

فهرست